Sider

lørdag 18. september 2010

Newcastle 10.- 13. sept.2010.






Fra Kongsberg var det 10 jenter som dro. Vi tok med to stk til på veien ned mot Drammen og frem til flyplassen på Rygge. Fly turen gikk med Ryanair fra Rygge og rett til Newcastle. Da vi kom ned og vel igjennom tollen, ble vi hentet med buss, som fraktet oss vel til Copthorne Hotel Newcastle. Vi skulle egentlig ha spist på en Mongolsk restaurent, men den var stengt. Så det ble en Italiensk, som jeg desverre ikke husker navnet på nå. Veldig fornøyd med maten i alle fall. Tror vi var omtrent 25 stk sammen med den andre dansegruppa fra Holmestrand og omeng.
Var sliten da vi skulle hjemover, men prøvde oss på litt linedans i en tekno bar for adskillig yngre mennesker enn oss selv. Morro lell:)

Lørdagen gikk med til å kikke i alle butikkene og i Eldon - Square center i Newcastle. Noen handlet masse og noen nesten ikke noe. At det var veldig mye å handle er i alle fall ikke jug. Skjønner jo at shoppingale damer får penga til å fly der..
Om kvelden ble vi hentet med buss og kjørt til Forest Hall, et sted som ble leid ut for anledningen. Der ble vi vel ca 100 stk linedansere som koste oss på gulvet. Sadiah og flere med henne hadde laget mat som smakte helt fortrefelig. Drikke kunne fåes kjøpt. Jeg burde nok ha drukket mye mere vann i alle fall. Min Tullamore Dew var veldig god.
Søndagen kom litt for fort og jeg måtte bare hive meg med på en tur langs elven. Da gikk vi igjennom søndagsmarkedet og opp i byen. Utrolig mange flotte bygninger. Siden jeg var uten tlf, var det om å gjøre å leke "hakkihel" med noen av reisefølget. Å stole på min stedsans var ikke tema denne dagen.

Om kvelden var gjengen samlet i en Indisk restaurent som ga oss alt for mye mat;) Det var ikke noe å si på mengden vi fikk for en billig penge der i gården nei. Mette og fornøyde gikk vi tidlig til sengs.
Det var utrolig deilig å sitte på verandaen med en røyk og en cola før jeg la meg og lot tankene suse.


Mandagen gikk med til pakket ned alt og sette kofferten til oppbevaring i hotellet, før vi spaserte rundt omkring. For min del ble dette shopingdagen min. Smulene skulle jo ha en ting vær og jeg hadde sett meg ut noen klær og smykker. Vi ble hentet halv tre med buss og fraktet til flyplassen.
Jeg trodde vi hadde rikelig med tid før flyet gikk. Det hadde vi i grunnen, men tiden flyr fort i godt samvære. Mat måtte vi jo ha og litt handling i taxfrien osv.
Far i huset fikk ei flaske Strathisla 12 år gammel.
Bolla fikk ei parfymeflaske fra Jan Paul Galtier a gitt. Vi landet på Rygge før tiden, så vi ventet bare noen min på taxi`n hjem. Det var forresten utrolig deilig å få litt friks norsk luft også.
Alle var lovet å bli kjørt hjem til døra, så det ble veldig sent for de som var sist på ruta.
En kjempe flott tur, med morsomme, blide, lattermilde og utrolig koselige danse damer!
Vi er ikke like noen av oss og det tror jeg gjør til at vi har det så fint sammen.
Synn jeg ikke har et eneste bilde som er tatt av meg, men det blir vel en anledning til å få rettet opp det..

5 kommentarer:

  1. Det er så kos og skøy å være på tur med deg.. gleder meg til neste gang :o)

    SvarSlett
  2. Takk, takk:)) det er en utrolig gjeng vi er..gleder meg til neste gang jeg også.

    SvarSlett
  3. Og forresten du er faktisk morsom, omtenksom og veldig god å ha med over alt!

    SvarSlett
  4. Litt treg men flott innlegg du har skrivi super gjeng på tur:))))

    SvarSlett
  5. Tusen takk:) Vi er en flott gjeng!

    SvarSlett