Sider

tirsdag 30. november 2010

Nytt medlem av Olsen familien.

For litt over en uke siden fikk jeg en sms av ei som bor ute i Grosvoldveien. Hun trodde det kanskje var Xena som gikk der på gården og litt rundt omkring. Vi slang oss i bilen og kjørte sporenstreks bort for å sjekke. Det var ikke Xena desverre, men en liten pjuskete og tynn lita frøken med veldig like farger. Denne pusen hadde blitt opservert i 4-5 uker av noen barn. De voksne oppdaget henne ikke før, for en fjorten dager siden. Enda en gang måtte Rune og jeg dra hjem igjen, uten noen Xena pus. Det er jo snart to mndr siden hun forsvant og håpet svinner hen for å si det også.
Det ble meldt om kaldere vær i Kongsberg til uka og jeg tenkte mere og mere på denne pusen som ikke bodde noen steder. Jeg sjekket alle de sider jeg vet om når det gjelder savnede katter. Ingen som savnet denne pusen!
Vi bestemte oss for å kontakte en vi kjenner borte ved Grosvoldveien å høre om han hadde tatt den lille pusen inn. Eller om noen hadde hentet henne. Det var det ikke, så vi bråbestemte oss om å hente henne.
Hun var sååå sulten at vi måtte porsjonere maten mange ganger utover kvelden. Hun var ganske uttørket også. Etter vært sovnet hun oppå spisestuebordet. Og så ut igjen for å spise mere.
Her var det ikke et gram tilovers på kroppen. Kjenner ribb-beina, ryggraden, hun er innhol i øyehulene og kinnene sine også. Tror det var veldig på tide å få i henne noe næringsrik kost.
Her ligger hun å koser seg på fanget til Rune før vi må legge oss. Foto:BOLLA

Hun har forferdelig mange tovede pels klumper bak ved ørene, under på brystet, under forlabbene og ved skinkene på bak beina. Så jeg var på Felleskjøpet å kjøpte børste og kam. Tror det blir mye klipping også ettervært. Først må hun få bli ordentlig trygg på oss som bor her, før det blir stell av pels tenker jeg. Ikke for det at hun er så stresset. Skulle nesten tro hun liksom alltid hadde bodd her. Ikke maser hun, ikke vil hun ut. Bare sover, eter, går på sandkassedo, tråkker og koser seg.
Deilig å tenke på at vi i har reddet en pus!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar