Sider

søndag 22. august 2010

Jethro Tull konsert lørdag 21.08.10 i Gvarv.

Rune og jeg satt og ventet i carporten på Stig og Susanne fra Tønsberg.
Tror du de kom a?
Neida, Stig hadde rett og slett ikke lest meldingen ordentlig på tlf. Hadde ikke sett at han skulle hente oss kl:14.00. Siden Stig har det med å komme noe forsent, reagerte verken Rune eller jeg på at de ikke kom til avtalt tid. Men, da det tikket inn meld på Rune `s tlf om at de satt på hotellet og var halvveis i halvliter`n. Da skjønnte vi at vi måtte kjøre selv.
Vel fremme etter en noe hasardiøs kjøring fra Olsen, var vi også halvveis i halvliter`n:)
Middagen ble fortært på hotellet og så bar det i vei til Gvarv i Taxi.
At vi var ganske nærme Bø skjønnte jeg straks, da råne tendensene er dobbelt av hva det er i Kongsberg.
Lave Mercher, staila epa traktorer, nye golfer og mange bobiler! Yuhuuu..gledet meg så inmari til konserten med Jethro Tull at jeg nesten glemte å se på alle de lettkledde unge frøknene som trippet rundt på høøøye heler. Det var ganske rått og kaldt utpå kvelden skjønner dere.
Katzenjammer åpnet baluba for oss. Flinke jenter som alle er så musikalske at de spiller alle instrumentene de hadde på cenen på omgang. Olsen lurte da midt inni konserten på om Stig likte de. Svaret ble da: de knappene i kjolen til hun ene der oppe må være sterke!
Tror han likte musikken også:)
Jeg likte de veldig godt i alle fall, med eller uten knapper!


Etter som solen hadde gått ned og tåka fra elven ved siden av bredte seg, var det bare å vente på de store gutta.
Mere prat, øl og passe på å gå på do...
Snodig at en endelig skulle få oppleve disse live, også i Gvarv av alle steder.
Plassen var helt yppelig til sådan konserter. Dritbra lyd, små folk fikk sett det meste. Og ville du ikke stå hele tiden kunne du sette deg og se hele cenen med bandet. Men, det var ikke så bra lyd da;)
De begynnte med låter fra 68 og det er bare et år etter at jeg ble født altså! Så fortsatte de med de fra 69 og hoppet til 71. Da progrocken trådte frem hos de fleste band. Jeg er ikke så veldig stor fan av progrock, men de spiller en ganske snill form. Så fortsatte de oppover i til de aller siste. Mange låter som ikke ble spilt, da de sikkert har utgitt flere LPèr, enn de låtene de spilte på den stunden de var på. Alt stemte. Lyd, lys, stemning, låtvalg osv osv. At de gamle revene spiller ennå forstår jeg. Det var ikke noe å sette finger`n på der i gården. Fytti for en musikk helg for min del. Lenge leve Jethro Tull<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar